Eerste weekje Cipanas - Reisverslag uit Cipanas, Indonesië van Ruwert-Hester Wieren - WaarBenJij.nu Eerste weekje Cipanas - Reisverslag uit Cipanas, Indonesië van Ruwert-Hester Wieren - WaarBenJij.nu

Eerste weekje Cipanas

Blijf op de hoogte en volg Ruwert-Hester

03 Februari 2014 | Indonesië, Cipanas

En daar was dan ons eerste reis verslag!
Eerst maar wat over de vlucht met de prachtige vliegmaatschappij china southern. Na 11 uur zitten op een stoel kwamen we dan eindelijk aan in China waar we normaal gesproken 5 uren moesten wachten. Opzoek naar het inchek ding hebben we alle hoeken van het vliegveld gezien. Toen we bij de goede gate zaten te wachten bleek dat ons vliegtuig vertraging had. 2 uur later konden we instappen! Later hoorden we van Elart dat de 2 vluchten na ons waren geannuleerd.. Dus die liep al 2 uren zoekend naar ons rond op het vliegveld in Jakarta en dacht dat we nog in China waren.
Nadat we in Jakarta waren aangekomen bracht de chauffeur van Elart ons bij zijn huis. Ongeveer 80 km waar we 5 uren over hebben gedaan. Echt een chaos op de weg! Naast alle hobbels en gaten rijdt iedereen ook kris kras door elkaar! Het kan maar net allemaal :p

De volgende dag zijn we met Dian en Elart naar een winkel centrum geweest. Ruwert heeft zijn eerste voetbal shirt gekocht en heel logisch: een winterjas........ en we hebben ons eerste Indonesische eten gehad! Om precies te zijn otak-otak, somay en barta gor. Nooit gedacht dat ik dat lekker zou vinden :p Daarna even 1 miljoen ruphia’s uit de bank gepint.

De dag ernaa maakte Nelis ons wakker, de kat van Elart. Geloof me.. zo wil je niet wakker worden! Deze dag gingen we met Elart mee naar zijn werk. Hij werkt op een aardbei/frambozen plantage. Om daar te komen moesten we via een bijzonder pad. We moesten over bamboe gemaakte bruggetjes en over vanalles en nog wat heen klimmen. Net de jungle. Elart heeft ons een rondleiding gegeven op zijn werk. Nadat Ruwert mocht rijden op de crossmoter van Henkie gingen we naar de afdeling waar Elart de manager van is. Op die afdeling sorteren en verpakken ze alle aardbeien en frambozen.

We eten alleen ’s ochtends thuis. Verder halen we eten op straat! Je hebt hier voor 15.000 rupiah een maaltijd. Dat is minder dan een euro. Echt super lekker!

De dag daarna gingen Ruwert en ik op de scooter te touren. Echt gek om links te rijden en dan ook nog tussen mensen die als malloten over de weg gaan. We werden door iedereen aan gekeken omdat we blank zijn. En iedereen wil met ons op de foto.

Ook gingen we nog naar vrienden van Elart. Deze mensen woonden met zijn 6en in echt een heel klein huisje. We zaten met zijn allen op een kleedje op de grond. In dezelfde ruimte slapen, eten en wonen ze. Er werd gelijk eten voor ons klaar gemaakt! Dat is hier dus heel normaal. Als je ergens op bezoek komt, hoe arm ze ook zijn, je krijgt altijd van alles aangeboden!

Morgen vliegen we verder richting Surabaya!

Selamat malan, dan selamat tidur

• 03 Februari 2014 - 15:45

Fanny:

Hester en Ruwert, wat in ferhalen al! Ik woe wol graach eefkes om it hoekje sjen! Dikke tút, mem

• 03 Februari 2014 - 16:44

Domien Hettinga:

Hee Avonturiers!

Mooi dat jimme uteindelijk toch nog goed oankommen binne!
    En wat leuk dat jimme no al een verslag makke ha, ik gean jim volge ! ;)
    Jim hebbe waarschijnlijk al heel volle sjoent en mei makke en ik ha jerd dat jim maandag en dinsdag ek nog een leuk uitstapke gean dwan mei Jurjen! Dat wurd heel vet, kin ik jim no alvast verklappe!

Geniet dr van en ik bin no al nieuwsgierig nei ut volgende verslag!

Assalawualaikum,
    Domien

• 03 Februari 2014 - 19:17

Clary Jelsma:

Hoi Hester en Ruwert,

Van Fanny kreeg ik de link. Leuk! om jullie op deze manier te kunnen volgen. Wat een bijzonder avontuur... naar Indonesie. Ik ben benieuwd naar jullie verdere avonturen en verhalen. Een hele goed tijd toegewenst.

Vriendelijke groet,

Clary Jelsma

• 03 Februari 2014 - 19:56

Nikele:

Ha goeie..

mooi ferhaal skrean, klinkt goed allegjear bin suver al wat jaloers op jimme ferhalen. Ik sul disse site geregeld ris efkes besjen. Goeie flucht ny surabaya. Groetnis nikele shanna en am

• 03 Februari 2014 - 21:17

Dieuwke:

Tatarataaaa! Der wie de site al! Hartstikke leuk, bin foaral nyskjirrich nei it Indonesische iten ;)...
    In protte sukses en wille der! Groeten út Wommels!

• 04 Februari 2014 - 16:05

Nynke Van Vliet-Regts:

Lieve Hester en Ruwert,
    Wat leuk om te horen dat het zo goed gaat en wat een ervaring al!
    Veel succes in Surabaya.
    Liefs, Nynke

• 04 Februari 2014 - 22:37

Baukje:

Haaa Hes en Ruwert! Jim fermeitsje jim wol goed hé, hie ek net oars ferwachte!! Wy sitte hjir yn it kalde nederland en jim lkr yn it avontuur der... ik bin jaloers!!! haha genieten schatjes! xxx

• 06 Februari 2014 - 17:27

Pake En Beppe:

Leave Hester en Ruwert.
    Wat een belevenis genietsje der fan.bedankt for it verhaal.
    Het blijkt dat de kooidyk beter is dan de wegen daar dus bewoners niet zueren.
    heerenveen verloren van Twente 0-2 Cambuur PSV 1-2
    Zondag Heerenveen-Groningen gaan we winnen.
    Veel plezier pas goed op julliezelf En eten maar. Vele groeten Pake en Beppe